søndag 28. august 2011

Ost og skinkemuffins

Er kjempegodt! Superlette å lage (ca 5 min), og passer perfekt til lunsj eller som en lett middag. Og det beste av alt, ungene elsker det! I går var Oliver og Kaia med på å kokkelere.. Rester går i matpakken deres på mandag.. Mmmmm! Supergodt med salat og pesto til også..
Myk muffinsform fra Tuppeware..Toppers!

Oppskrift:

300 gram hvetemel
1 liten ss bakepulver
1/8 ts salt
nykvernet pepper
100 gram finhakket skinke
140 gram hvitost
2 egg
2 1/2 dl melk
6 ss solsikkeolje (eller 100 gram smeltet, avkjølt smør)


Varm ovnen til 200 grader.
Sikt mel, bakepulver, salt og pepper.
Rør inn skinke og ost.
Visp egg med melk og olje/smør
Lag en fordypning og bland til en glatt røre.
Dryss ost på toppen
20 min 
(Jeg får ca 11 muffins med formene mine)

19 kommentarer:

  1. Dette så jo helt nydelig ut. Alltid kjekt med tips som gjør en kjedelig matpakke litt mer moro.

    God søndag!

    SvarSlett
  2. Disse så kjempegode ut! Jeg lagrer oppskrifta og tester ut en gang :) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. mmmm glæder mig til at prøve denne opskrift :)

    SvarSlett
  4. yum, så godt ut :) denne kan jeg fint lage til mine to små melkeallergikere også, bare ta vekk osten da og bytte ut med havremelk :) takk for at du deler. *♥*

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så gode de ser ut - må visst prøve oppskriften. Er en racer på å prøve nye oppskrifter jeg finner, spesielt rundt omkring i de flotte bloggene jeg leser. Lenge siden jeg har besøkt den koselige bloggen din. Ser at du har messe fine innlegg jeg må krype innom.
    Ha en fin søndag

    Marit

    SvarSlett
  6. NAM! Skal garantert prøvast ut!

    Hanne

    SvarSlett
  7. num num, de såg knallgode ut,
    bra tips til matpakken, den kan fort bli kjedelig;).
    Klem

    SvarSlett
  8. Desse såg jammen gode ut! Men skal det verkeleg vere så mykje bakepulver i dei? Deiga vert kanskje tung om ikkje.
    God søndag!

    SvarSlett
  9. De så jo knallgode ut!
    Tror jeg må prøve å lage de til ungene, kjekt å kunne ha med i matpakka :) Ser de er sjitlei brødskive med leverpostei, skinke og det vanlige som alltid er oppi der. Man blir liksom ikke så kreativ når det er litt hektisk på morgenkvisten! :)

    KLEM

    SvarSlett
  10. Lurer på om det er samme oppskrift som jeg har brukt tidligere? I så fall er de veldig gode med oliven og salami som variasjon til ost og skinke.

    Takk for et supert matpakketips.

    SvarSlett
  11. Nammm! Dette skal prøves, garantert! Takk for oppskrift!:)
    Ha en fin ettermiddag!!

    SvarSlett
  12. Ser utrolig gode ut - disse på jeg prøve å lage!

    SvarSlett
  13. Heiv meg rundt og lagde dem jeg,og de falt i smak her og! Takk for inspirasjon og delt oppskrift!

    Klem

    SvarSlett
  14. Tennene mine løper i vann ;) Jeg digger ting som er rask å lage :) Og som smaker godt og det ser jeg at dette gjør :) Takk for oppskrift !

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  15. Jepp, der ble oppskriften stjelt gitt ;) *Yummi*

    SvarSlett
  16. Heisan!
    Definitivt en oppskrift etter mitt hjerte! Matmuffins er topp! Denne skal prøves ut. Tusen takk for oppskriften og glad ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett