tirsdag 29. mai 2012

Ferdigmalt Ola-pult

Ola-pulten er flyttet opp på rommet til Oliver! Vi hadde en seriøs opprydning/gi-videre-leker-kveld i går, og det ble gjort plass til leksepulten..
Den ble oljet med teakolje, noe jeg anbefaler å gjøre ute pga lukt! Deretter malte jeg skuffene i fargen S 0520-B70G. Denne har jeg tidligere brukt på en stol, så jeg visste den ville passe perfekt:) 
Bildet på veggen er laget av venninnen min, Nhu. Hun skal snart ha utstilling i Bergen, så da er det mulig å kjøpe dette printet også:)






Håper ukestarten er bra! Jeg har to uker praksis på en fødeavdeling for tiden..Spennende!
Tenk at jeg er ferdig utdannet sykepleier om 14 dager.. Skrekkblandet fryd!



40 kommentarer:

  1. Å, herlighet, så fin den er!! Jeg har SÅ lyst på slike på rommene til jentene våre! Sukk....

    SvarSlett
  2. Veldig fint!! Lika stylingen også :)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble- likte at du beholdt teaken og den svarte fargen på bakveggen, fikk lyst på en skrivepult selv nå;) Fine bilder- syntes bordet passet veldig godt til tapeten;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin den ble! JEg vurderte å male vår, men fant ut at den var fin som den var, men tror jeg må gå over arbeidsflata med noe. Den er litt slitt! Liker godt fargen du har brukt på skuffene...
    Flink du er som får det gjort. Spennende med praksis. Masse lykke til med innspurten!

    SvarSlett
  5. Åååå så fin den ble! Kan tenke meg Oliver er fornøyd! :D

    SvarSlett
  6. Nydelig! den fargen er så finog passer så godt på gutterom :)
    lykke til med praksis og innspurten :)

    SvarSlett
  7. De har så fin form de pultene, og du gjorde den virkelig ekstra fin.

    SvarSlett
  8. Den pulten blei riktig flott!! Godt jobba..

    Lykke til med innspurten på sykepleien, det er en deilig følelse å endelig kunne kalle seg en spl;) Og gøy med fødeavd praksis, ja takk til det..

    Hilsen SøsterTurid

    SvarSlett
  9. Skikkelig lekker pult - fint med teaken og den malte delen.
    Masse lykke til med praksisen - det må være spennende (og slitsomt for ørene?? ;)

    SvarSlett
  10. Lekkersmekker pult - og perfekt blåfarge til!

    Er du på Storken nå? På fredag er eg på plass på barselpoliklinikken igjen - kanskje me sjåast då?

    Klem

    SvarSlett
  11. Jeg hadde maken pult på rommet mitt. Min var med sorte skuffer, men man fikk faktisk kjøpt dem med blå også, ikke helt ulikt fargen du har valgt. Det er en veldig praktisk pult, med bokhyllen over.

    SvarSlett
  12. Det ble rett og slett bare sååå lekkert!!
    Heldige Oliver og FLINKE du!!

    SvarSlett
  13. så fin!! og så velholdt den såg ut! me har og ein slik pult, men det vart måla i ein fresh ferskenfarge på 80 talet, så eg såg ingen andre løysningar enn å male den kvit :)

    kan tenke med det er spanande på fødeavdelinga. lykke til med praksisinnspurten!

    SvarSlett
  14. Wow, digger!
    Veldig fin kontrast mellom det oransje treverket og den fine grønnfargen :)

    SvarSlett
  15. Oi den ble vel fin!
    Heldige Oliver :)

    SvarSlett
  16. Kjempestilig pult og for eit fint bilde venninna di har laga!

    SvarSlett
  17. Den ble skikkelig stil, fine bokser i matchende farger :) Lykke til med praksisinnspurt :)

    SvarSlett
  18. Wow! That you have done very well!! Very nice colours. ♥
    Lovely greets, Herma

    SvarSlett
  19. Så flott den ble! Fin fargekombinasjon!
    :)

    SvarSlett
  20. Bra jobba, pulten vart kjempefin, blir stadig imponert over kor flink du er til å gjere ting enkelt ov vakkert :)
    Lykke til med dei siste to vekene før du har tittelen på navneskiltet, sjølv har eg to år igjen :)

    SvarSlett
  21. Så fin den ble! Nydelig grønnfarge til teakfargen.
    Lykke til i den nye jobben! De kommer til å elske deg :-)

    SvarSlett
  22. Det ble kjempekult! Fy søren for et kupp. Råstilig med teaken mot den fargen. Slike ting bare en Møbelpøbel kan komme på ;)

    SvarSlett
  23. supert fargevalg, pulten ble bare knallfin! Flott at sånne klassikere kommer til heder og verdighet. Likte bildet også - og som vanlig- bildene dine.... :O)
    klem

    SvarSlett
  24. Så koselig! Lykke til disse siste ukene på praksis.

    Nydelig pult!

    Ha en fin dag,
    Vicky

    SvarSlett
  25. Åhhh...så flott det ble..jeg synes fargen du brukte på skuffene var nydelig..kansje det blir innkjøp av den fargen:)

    Likte også veldig godt den gulfargen du har på nattbordskuffene..hva heter den?Står kansje i innlegget:)

    ha en flott dag
    klem fra Lill

    SvarSlett
  26. Så fin den ble! Ser stadig masse fine teak møbler på loppis og bruktbutikker. Men problemet er at jeg ikke har plass til mer her. Hjelp! Må ha større hus ;) Hehe.

    SvarSlett
  27. Har bærre EN ting å si: driiiiiiitkult!! :-)

    SvarSlett
  28. Pulten ble flott! Den duse grønnfargen passet perfekt til.

    SvarSlett
  29. Hadde en slik for lenge siden,men dumme oss kastet den:( Din ble forresten super duper fin! Glad du fikk åpnet vedlegg med oppskrift på kake.Den er bare SÅ god, så gled deg:)glad kveld

    SvarSlett
  30. Så fiiin!
    Akkurat sånn ville jeg ha malt den også;)
    klem til deg:)

    SvarSlett
  31. Åh, den ble utrolig fin. Det er såå behagelig for øyet med litt svart opp mot disse herlige pastellene. Og så heldige du er som har sånn ei venninne - kult print!!

    SvarSlett
  32. Jeg må innrømme at jeg satt med hjertet litt opp i halsen da jeg så overskriften på dette innlegget: hadde hun MALT den fine pulten? For jeg syns det er så forferdelig med alle disse fine teakmøblene som males i all verdens farger. Teak er jo så fint i seg selv, og så mange av disse gamle møblene er i finér, slik at om de males og man senere angrer, så kan det ikke gjøres om. Men så vet jeg jo at du pleier å være flink når det gjelder dette. Og det ble denne pulten et supert eksempel på, så utrolig fin den ble! Elsker kontrasten mellom den sorte bakveggen og de turkise skuffene. Nydelig!

    SvarSlett
  33. Vildt flot. Sikke et fund :0)

    SvarSlett
  34. For et supert skrivebord! Det ble helt fullstendig perfekt med de malte skuffene! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  35. Hi Christine! I am so pleased to come across your blog - even if i have to use Google translate to read, its one of the most beautiful i have seen. I will be reading more! Where did you get this desk from and are there any great online stores for furniture in Scandanavia?

    SvarSlett