mandag 6. september 2010

Sol ute sol inne..

..og malevær! Hvem hadde ventet dette været i september?! Ikke jeg ihverfall, etter den begredelige sommeren 2010.. Men nå nyter vi varmen i Bergen, og hele Pøbelfamilien har brukt helgen til å være mest mulig ute:) Når ungene satt foran barne- Tv burde jeg kanskje vært fornuftig å slengt bena på bordet, men jeg klarte ikke å dy meg..malekosten ble hentet frem og Pøbelmannen ristet oppgitt på hodet..
"Men det blir jo så fiiiint", sa jeg.Pøbelmannen ristet fremdeles på hodet..




Stuebordet malte jeg for første gang i fjor sommer, men det var blitt matt, og malingen   flasset. Herlig å få tatt det igjen:)






Slik så det ut før. Jeg endte opp med å bruke brekkjern for å fjerne beslagene, sparklet og pusset jevnt over før grunning og maling. Fargen heller mot 50- talls grønn, selv om det ikke kommer så klart fram av bildet..



3 kommentarer:

  1. Hihihi Tror nok du slapper mer av med penselen i hånden enn med beina på bordet ;)
    Bordet ble kjempefint! Kanskje jeg gjør det samme med vårt bord en gang.... Tanken har nemlig vært der og da jeg så ditt, fikk jeg se hvor fint det kan bli :))
    Koselig med blomstene i norgesglass! Ønsker meg norgesglass i innflyttningsgave til det nye huset ;)

    SvarSlett
  2. Norgesglass skal jeg skrive meg bak øret;) Vi var så heldige at det stod noen på en hylle i kjelleren når vi flyttet inn:)

    SvarSlett
  3. Jeg gjorde det samme med mitt bord, ble finere uten naglene synes jeg, men nå har jeg laget et bord så det gamle ble gitt bort.

    SvarSlett