onsdag 29. september 2010

Fine varme høstkvelder..

Skal jeg få med dette vidunderlige ullteppet:) En staselig gammel dame i familien har vi fått det av, og jeg ble veldig glad! Hun bestilte det fra en fabrikk (husker ikke navnet) en gang i tiden da tepper ble bestilt på mål. Hun sydde da til den ene siden selv. Synes fargene er så fine..



Tapetet på veggen lå allerede klar i esker da vi fikk huset vårt for 5 år siden, og var noe av det første vi fikk opp:) Det er orginalt fra 60- tallet, og kjøpt hos tapetorama.com. 
Et mareritt å håndtere..gulnet bakside og stivt papir gjorde det ikke lett for svogeren å få det på veggen..Når alle hvite sjablonger i tillegg var håndmalte rømte jeg huset...Meeen.. det gikk til slutt..ALT går jo til slutt! 


Klem Christine 

6 kommentarer:

  1. Heisann!

    Kom innom bloggen din i dag, og jamen var jeg glad jeg gjorde det!!! Så mange fine bilder du har! Likte stilen din kjempegodt:) Så her er det bare å henge se på, tror jeg!

    Ha en strålende lille-lørdag!

    SvarSlett
  2. Kjempefint teppe! Og ja - det blei litt handel på S&S... Ikkje vanskeleg å bli frista der, vanskelegare å velge..;-)

    Fin onsdagskveld til deg!

    SvarSlett
  3. Nyydelig teppe!! Du har jammen en fin blogg :)
    Masse fine bilder av masse fine ting!

    Slenger meg på som følger, jeg!

    SvarSlett
  4. Så fint et teppe, skjønner godt du er glad for det.

    Og tapened var da vel verdt all jobbinga, så fin!

    SvarSlett
  5. Slike pledd er de beste!
    Jeg var på hytten til svigerfar og ryddet litt for han og oppi en kiste lå der flere slike pledd. Svigerfar fortalte da om at de hadde sauer på gården der han vokste opp og da sauene ble klippet, gikk moren hans til teppefabrikken med ullen og byttet til seg pleddene:)
    Slike historier elsker jeg å bli fortalt!
    Etter historietimen sier plutselig svigerfar at jeg måtte bare velge meg noen og jeg ble hoppende glad :)) Gleder meg stort til å ha de fremme i vinter! Renset og varme i huset på landet <3

    SvarSlett
  6. Takk for kommentarer jenter:) Jeg blir hoppende glad! Åååå..Milla..heldige du som får et sånt teppe..så mye historie bak *smelt*

    SvarSlett